Cum se administrează tratamentul local la pacienții cu afecțiuni oculare?

Pentru tratamentul local al afecțiunilor oculare la câine și pisică se folosesc colire, geluri sau unguente oftalmice. Tratamentul local se administrează de mai multe ori pe zi. Perioada de tratament este diferită, în funcție de gravitatea afecțiunii oculare. Efectuarea terapiei locale este întotdeauna o provocare pentru proprietari.

Pentru a transforma această perioadă de tratament într-o “JOACĂ”, trebuie să respectăm următoarele 5 reguli:

Regula 1
Vorbiți cu ei! Pacienții noștri înțeleg sensul cuvintelor și ne înțeleg acțiunile mai mult decât credem noi!

Regula 2
Alegeți pentru pacienți o poziție comodă pentru a efectua tratamentul! Așezați câinele de talie mare în poziția “șezi„ pe sol.

Așezați pisicile și cățeii de talie mică pe masă.

Regula 3
Înaintea fiecărui tratament local, îndepărtați secrețiile oculare folosind dischete de demachiat îmbibate cu ser fiziologic!

Regula 4
Vorbiți cu el în timp ce îi ridicați cu blândețe capul și îl mângâiați! Pacientul nostru va deschide instinctiv ochii și nu va fi necesară deschiderea forțată a pleoapelor!

Regula 5
Administrați colirul ÎNTOTDEAUNA PRIMUL!
Administrați gelul sau unguentul ÎNTOTDEAUNA ULTIMUL!

Respectând aceste reguli, tratamentul afecțiunilor oculare la cîine și pisică va fi o “JOACĂ”! Proprietarul informat va face o echipă perfectă cu medicul veterinar pentru că scopul final este vindecarea pacientului nostru!